Spreker Jan Struijs; Hoe ga je om met een mediastorm rond jouw eigen persoon? Hoe kom je hier weer bovenop?

Jan Struijs, nu voorzitter van de Nederlandse Politiebond en FNV Veiligheid, had slechts enkele jaren geleden te maken met landelijke ophef rond zijn persoon doordat zijn naam gelekt was in het kader van een integriteitsonderzoek. Zijn ontslag als programmadirecteur bij de politieacademie werd zelfs aangevraagd in de Kamer. Onderzoek bewees zijn onschuld en integriteit en hij werd gerehabiliteerd, de storm had toen echter al huis gehouden. Struijs zal niet alleen vertellen over zijn persoonlijke ervaringen maar ook vertellen over media en communicatie rond de politie in bredere zin.

Struijs verdiende zijn sporen in diverse functies binnen de Nederlandse Politie. Hij begon in 1980 als agent bij de toenmalige gemeentepolitie Rotterdam. Hierna was hij rechercheur (bureau Marconiplein). Vanaf 1990 werkte hij bij de Criminele Inlichtingendienst (CID) van de politieregio Rotterdam-Rijnmond en begon hij ook les te geven. Tussen 1994 en 2008 had Struijs verschillende leidinggevende functies, waaronder chef van een basiseenheid, hoofd Bureau Interne Zaken, (plaatsvervangend) diensthoofd Executieve Ondersteuning en (plaatsvervangend) diensthoofd Zeehavenpolitie. Vanaf 2008 werkte hij bij de Politieacademie als programmadirecteur Innovatie & Ontwikkeling.

Jan Struijs preekt op 23 november 2016