Wethoudersconferentie 2018

Beste collega,

Voor de meesten van u zitten de eerste maanden van de nieuwe bestuursperiode er inmiddels op. Voor een aantal van u moet de campagne nog op stoom komen in verband met de herindelingsverkiezingen een week voor onze Wethoudersconferentie. Dit is ook de reden waarom wij de conferentie dit jaar een week later dan gebruikelijk organiseren.

Al met al heeft u een turbulente periode achter de rug of zit daar nog midden in. Een goede reden om even met enige afstand te reflecteren op hoe u in het wethoudersvak staat en hoe u dat de komende jaren verder wilt vormgeven, met inwoners, raadsleden, ondernemers, instellingen en uiteraard uw collega’s! Om u daarbij enige stof tot nadenken te geven organiseren wij dit jaar de Wethoudersconferentie met als thema ‘Toekomstgericht besturen'.

Wij hebben weer een zeer  inspirerend programma voor u opgezet. Ik noem een aantal sprekers:

- Björn Kuipers (top scheidsrechter) spreekt op de dinsdagavond over leiderschap, teambuilding, gezaghebbend grenzen stellen en het nemen van pijnlijke beslissingen.

- Mathieu Weggeman (hoogleraar Organisatiekunde aan de Technische Universiteit Eindhoven) neemt ons met veel kennis en humor mee in het verklaren van innovatieprocessen in technologische, kennisintensieve en culturele organisaties .

- Piet Hein Donner (o.a. voormalig vice-voorzitter Raad van State) zal vanuit zijn jarenlange ervaring als politicus en bestuurder en met de nodige humor een beschouwing geven op het politieke ambt

- Daan Roosegaarde (kunstenaar, ondernemer, uitvinder en ontwerper) zal u inspireren om op creatieve en duurzame wijze na te denken over en oplossingen te zoeken op alledaagse vraagstukken.

Daarnaast hebben wij nog tal van kennisateliers waarin kennis en ervaringen kunnen worden uitgewisseld, om u nog beter in het zadel te helpen en om vorm te geven aan uw bestuursperiode.

Ik wens u graag te zien bij onze Wethoudersconferentie op 27 en 28 november 2018 in Kontakt der Kontinenten te Soesterberg.

Klik hier om u aan te melden voor de conferentie>>

Met vriendelijke groet,

Elly van Wageningen