Nationale Wethoudersenquête

Jaarlijks maakt de Wethoudersvereniging de balans op met betrekking tot het wel en wee wan wethouders. De resultaten van dit onderzoek vormen een solide basis voor de ondersteuning en behartiging van de belangen van wethouders.

Via deze weg willen wij u de gelegenheid bieden om de enquête in te vullen.

De vereniging behartigt de belangen van wethouders bij onder andere ministeries en de Tweede Kamer. Deze niet-politieke belangenbehartiging van de beroepsgroep is gericht op de professionalisering van het vak, een afgewogen rechtspositie en de juiste werkomstandigheden gelet op toegenomen agressie en geweld richting wethouders. Om dit gefundeerd te kunnen doen wordt periodiek een enquête over wethouders gehouden. Zo krijgt de vereniging meer én uit uw praktijk onderbouwd zicht op hoe u het vak beleeft en op termijn inzicht politiek-bestuurlijke trends.

Wij hebben al veel reacties ontvangen, maar willen ook u graag in staat stellen uw mening kenbaar te maken door de enquête in te vullen via onderstaande link.

Klik hier voor de enquête>>