Woensdag Wethoudersdag: Het besturen van het land en je brein!

Als bestuurder krijg je nogal wat informatie te verhapstukken. In een recordtempo dien je diverse dossiers eigen te maken. Is die klus geklaard? Dan wacht weer een volgende stapel. Politici worden overspoeld met leesmateriaal. Hoe om te gaan met deze stroom van informatie? Wordt het verzuipen of als een behendige schipper de soms woeste stroom van informatie beheersen?

Wij gaan de politieke bestuurder ondersteunen! Met een breintraining leestechnieken. Na deze bijeenkomst heb je aan aantal nieuwe gereedschappen in je professionele toolkit zitten. Om snel, prettig en bovenal effectief nieuwe stof eigen te maken.

Aan de orde komt onder meer:

• Opnemen: Sneller leren lezen en scannen met de nieuwste snelleestechnieken.

• Verwerken: Kerninformatie uit dossiers filteren en deze structureren.

• Eigen maken: hoe het brein informatie structureert en onthoudt.

• Digitaal lezen: hoe ook effectief te lezen vanaf beeldschermen.

• Hoe de nieuwe vaardigheid te onderhouden en te ontwikkelen.

Na een deelname aan deze bijeenkomst zal lezen nooit meer hetzelfde zijn. Je gaat uitkijken naar weer het volgend leesmateriaal om dat vloeiend op te nemen, te verwerken én eigen te maken.

Uw trainer is Rick de Jong van MemoryMonkeys. Hij is een ervaren trainer op het gebied van breintraining en effectief werken. Zijn werkterrein omvat professionele organisaties en het onderwijs. Rick is de top van de wereld in een getraind geheugen. Zo mag hij de grootmeestertitel International Master of Memory voeren. Eén van de 159 mensen in de wereld. Ook is hij in bezit van een Europees geheugenrecord. Rick is een van de meest ervaren trainers van Nederland op het gebied van effectief informatie verwerken. Als geen ander weet Rick de politiek bestuurder mee te nemen in een reis op weg naar een krachtig brein.

Datum: 20 juni 2018
Tijdstip: 16.00-20.00 uur (inclusief eenvoudige maaltijd)
Locatie: Gemeentehuis Ouder-Amstel
               Vondelstraat 1, 1191 BD Ouderkerk aan de Amstel
Kosten: Voor leden is de deelname aan deze bijeenkomst kosteloos.

Niet-leden dragen €300,- (exclusief BTW) bij in de kosten.

Inschrijven: De inschrijving is momenteel gesloten, omdat deze bijeenkomst vol zit.
                    Mocht u interesse hebben in deze breintraining, dan kunt u een mail sturen
                    naar: samira@wethoudersvereniging.nl
                    U wordt dan op de reservelijst geplaatst.