Interessante middagsessie op VNG-congres op 26 juni: samen organiseren met André Kuipers en Melvin Redeker

De uitdaging voor het hedendaagse gemeentebestuur is: hoe werken we samen? Met inwoners, bedrijven, andere gemeenten, ketenpartners en in coöperaties: het kan niet meer alleen. Maar hoe kom je tot goede samenwerking? André Kuipers, bekend als Nederlands ruimtevaarder, heeft aan den lijve ervaren hoe belangrijk inspiratie en motivatie zijn om tot goede samenwerking te komen. Alleen door het groepsbelang centraal te stellen bereik je je doel in de ruimte. Melvin Redeker vertelt over het geheim van een succesvolle expeditie. Hij is bekend als beklimmer van steile bergwanden en weet hoe alleen samenwerking in de groep tot het halen van de top leidt.

In de zaal waar het verdrag van Maastricht gesloten is, en waar aansluitend de ontvangst door de gemeente Maastricht wordt gehouden, bespreken de deelnemers samen met André Kuipers en Melvin Redeker de dilemma’s van samen organiseren en goed samenwerken: ga je voor jezelf of voor de groep? Geef je vertrouwen of houd je controle?

Deze middagsessie wordt georganiseerd door VNG Realisatie en de Vereniging van Gemeentesecretarissen. Inschrijven is mogelijk voor elke deelnemer aan het VNG-congres