Inschrijving actualiteitencolleges geopend

Als landelijke beroepsvereniging voor wethouders probeert de Wethoudersvereniging het vak verder te professionaliseren. Dit doen wij onder andere door trainingen, masterclasses en opleidingen te organiseren. In navolging van het succes van de Woensdag Wethoudersdagen en de leergang Politiek Bestuurlijk Management op Post-HBO niveau, organiseert de Wethoudersvereniging nu een verdiepende reeks actualiteitencolleges.

In deze reeks colleges gaan wij met gerenommeerde instituten in op trends en ontwikkelingen in de omgeving van de lokale bestuurder.

28 september Rien Fraanje, Raad voor het Openbaar Bestuur over ontwikkelingen rond formatieprocessen en ander actueel onderzoek.
03 oktober: Mark Bovens, Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid over Migratiediversiteit.
07 november  Karel Schuurman, Landelijk Informatie en Expertise Centrum over Integriteit en Ondermijning (ontwikkelingen in de onderwereld).
21 november Mariette Hamer, Sociaal Economische Raad over Weinigen hebben veel en velen weinig.
12 december: Boudewijn Steur, Ministerie van BZK het actieprogramma lokale democratie.

Alle colleges beginnen om 16.00 uur en eindigen rond 20.00 uur en er zal worden voorzien in een lichte maaltijd.

Kosten:
Voor deelname aan deze reeks (5 bijeenkomsten) vragen wij van leden een bijdrage in de kosten van €450,- (exclusief BTW).
Voor deelname van losse modules vragen wij een bijdrage van €145,- (exclusief BTW).

Niet leden betalen voor de reeks van 5 bijeenkomsten €950,- (exclusief BTW) of voor losse modules €250,- (exclusief BTW).

Gemeente Nieuwegein

Inschrijven:
U kunt zich direct digitaal inschrijven via deze link.

Permanente Educatie:
Het doorlopen van de gehele reeks is goed voor 15 contacturen. Dit is gebaseerd op 3 effectieve contacturen per module. Uw deelname aan deze collegereeks wordt toegevoegd aan ons register voor Permanente Educatie.